Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op droom.startpagina.nl

alles wazig zien

alice
09 Jun, 2002 18:38

hallo,

ik droom de laatste tijd erg veel ik kan ook vaak mijn dromen onthouden als ik weer wakker ben,maar de laatste paar maanden heb ik steeds hetzelfde in een droom.

ik zie dus alles wazig.

heel raar de droom is telkens anders andere omgevig andere kleuren,andere mensen alleen zie ik dan alles wazig in mijn droom ik weet niet waar ik heen moet waar ik ben het is net alsof er een waas voor mijn ogen zit,eerst is de droom nog helder maar dan ineens is het wazig.

wie weet wat dit kan betekenen?ik vind dit erg vervelend in mijn droom.

groetjes alice

Bewerkt 23 Feb, 2014 18:43
pe
10 Jun, 2002 11:26

Hallo Alice,

De vraag is: hoe voel je in de droom? Voel je meer als in andere dromen of voel je gewoon veel in je dromen?

Het kan zijn dat ‘wazig zien’ , zien zonder scherpe randen, dat dit een symbool is voor dat je meer de dingen aanvoelt dan dat je ze ziet.

Je moet eigenlijk een hele droom van die dromen opschrijven, en dan ook je gevoelens in die droom van begin tot eind. Wat je er allemaal bij moet schrijven om hem begrijpelijk te maken voor uitleggers kun je lezen op: http://www.geocities.com/pe100nl/hoe_moet_ik_een_droom_posten_in_een_droomforum.html

Groetjes, pe.

zandvrouw
10 Jun, 2002 14:24

Hoi Alice

Zou het kunnen dat er ‘iets’ in je dagelijkse leven is dat je ‘niet goed ziet’? Waar denk je aan als je denkt aan “ik zie alles wazig” ? En niet weten waar je heen moet?

Wazig zien zou je zowel letterlijk als figuurlijk kunnen zien…

Misschien een wazig antwoord… :)

Groetjes, Zandvrouw.

alice
10 Jun, 2002 19:11

hallo

bedankt voor de tip! ik zal proberen mijn droom op te schrijven voor zover ik mij dat kan herinneren

ik weet nog dat ik een zaaltje inliep daar zou ik mijn yogales krijgen(ik zit op yoga)maar de zaal was anders dan in werkelijkheid deze zaal was veel groter er zaten allemaal mensen op de grond wel een stuk of vijftig terwijl we normaal met 5/6 mensen zijn,er zaten maar 3 vriendinnen die ik kende we zaten allemaal op een handdoek (er was maar 1 vriendin die ook echt bij mij op yoga zit)da zaal was erg donker en had rode muren met daaronder een soort donker hout,ik zat te wachten tot de les zou beginnen de vriendin die achter mij zat moest even weg iemand anders wilde op haar plek gaan zitten ik werd kwaad en zei daar zit al iemand diegene die achter mij wilde gaan zitten die ken ik ook en die werd weer boos op mij,maar ging toch ergens anders zitten,toen ik dacht dat de les ging beginnen kwamen er allemaal mensen op het podium die begonnen te dansen ik dacht toen bij mezelf wat is dit nu?de yogadocent die mij in het dagelijks leven les geeft kwam als skelet over het podium gesprongen ik moest er om lachen,net zo snel als het begon was de voorstelling weer afgelopen.ik wilde opstaan en weggaan maar ik zag in een keer niks meer alles werd wazig voor mijn ogen,ik wilde naar buiten maar ik kon de uitgang niet vinden op de tast ben ik toch op een manier naar buiten gegaan daar zag ik een vriendin op de fiets stappen en wegrijden met een opgerolde handdoek achterop,ik dacht wat doet zij hier nu?zij zit helemaal niet op yoga toen werd ik wakker.

ik voelde mij erg gefrustreerd toen ik niks zag en ik niet wist waar ik heen moest,dat is altijd zo als ik wazig zie in een droom,zelfs toen ik weer wakker was had ik nog zoiets van waarom zie ik niks?ik word ook altijd boos in een droom als ik wazig zie,ik weet dan dat ik droom maar kan toch in een droom mijn ogen niet open krijgen.

het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat ik te weten kom waarom ik bijna 4 keer per week niks zie.

groetjes alice

pe
14 Jun, 2002 13:52

Als ik deze droom zo lees, denk ik dat het te maken heeft met een of andere soort (grotere of kleinere) geestelijke inzinkingen die je in het dagelijks leven hebt.

Ik begrijp deze droom zo:

Je zit op yoga en hebt mooie en positieve gedachtes en/of gevoelens over yoga. Maar ergens zijn er ook ideeen die niet zo positief zijn, en die kunnen je in de war helpen. Andere mensen vinden een yogaleraar maar “zo'n wandelend geraamte”, zij moeten denken aan mensen die zich uithongeren om een of ander geloof, om iets te bereiken, en dat vinden ze zinloos. Als dit soort ideeen en gevoelens die anderen hebben bij jou komen, dan brengt dat je op een of andere manier van je stuk, zodat je “het niet meer kunt zien (hoe het eigenlijk is)”.

De yogazaal symboliseert een ‘geestelijke yogazaal’, dus: de sfeer van denken/voelen over yoga. Dat er veel mensen waren, die niet aan yoga doen, daarmee worden de ‘buitenstaanders’ gesymboliseerd. Die willen er ook wel eens aan denken, maar daarom zitten ze in je droom ook te wachten, maar ze hebben geen geduld en komen dan met hun eigen ideeen/gevoelens (= in de droom: gaan dansen op het podium). Het enige wat ze dan kunnen zien is: de yogaleraar die er als een geraamte doorheen springt, op deze manier is hij belachelijk. En op dat moment zakt je energie weg, heb je een soort inzinking, je eigen gevoelens over wat yoga is, kun je niet meer voelen.

Hun andere mentaliteit blijkt niet alleen uit het ongeduld van de mensen die op het podium gaan dansen, maar ook uit het ongeduld van de mensen die op de plaats van je vriendin gaan zitten en boos worden als er iets van gezegd wordt door jou. Deze mentaliteit hoort niet bij yoga, zul jij ook begrijpen.

De kleur rood van de zaal: Rood is de 1e kleur die we zien, en symboliseert een primitiefheid, simpelheid in gevoelens. Hoort bij mensen die geestelijk niet ontwikkeld zijn, nog in het beginstadium zitten en alles op maar 1 manier kunnen bekijken. (vergelijk bijv. het sterrenbeeld ram met de andere sterrenbeelden).

De rode muren symboliseren de sfeer van simpelheid, van geestelijk niet ontwikkeld zijn, die hoort bij de mensen die buiten de yoga staan (maar nu in de zaal zitten).

———-

Ik denk dus dat in de andere dromen het wazig zien ook komt op momenten dat er iets gebeurt wat jou geestelijk van je stuk brengt. Als dat zo is, zoek dan in je dagelijks leven naar momenten dat je geestelijk (even?) van je stuk bent, ‘weg’ bent, bepaalde ideeen niet meer kunt denken/voelen en dan maar aan iets anders gaat denken. Dat zal je boos maken. Je droom wil denk ik je aandacht hierop vestigen. Omdat je als je dit bewust in de gaten hebt, er wat aan kunt doen, hier beter mee kunt leren omgaan.

Mijn stukje is dus ook lang geworden. Geeft niet. Groetjes, pe.

alice schreef:

>

> hallo

>

> bedankt voor de tip! ik zal proberen mijn droom op te

> schrijven voor zover ik mij dat kan herinneren

>

> ik weet nog dat ik een zaaltje inliep daar zou ik mijn

> yogales krijgen(ik zit op yoga)maar de zaal was anders dan in

> werkelijkheid deze zaal was veel groter er zaten allemaal

> mensen op de grond wel een stuk of vijftig terwijl we normaal

> met 5/6 mensen zijn,er zaten maar 3 vriendinnen die ik kende

> we zaten allemaal op een handdoek (er was maar 1 vriendin die

> ook echt bij mij op yoga zit)da zaal was erg donker en had

> rode muren met daaronder een soort donker hout,ik zat te

> wachten tot de les zou beginnen de vriendin die achter mij

> zat moest even weg iemand anders wilde op haar plek gaan

> zitten ik werd kwaad en zei daar zit al iemand diegene die

> achter mij wilde gaan zitten die ken ik ook en die werd weer

> boos op mij,maar ging toch ergens anders zitten,toen ik dacht

> dat de les ging beginnen kwamen er allemaal mensen op het

> podium die begonnen te dansen ik dacht toen bij mezelf wat is

> dit nu?de yogadocent die mij in het dagelijks leven les geeft

> kwam als skelet over het podium gesprongen ik moest er om

> lachen,net zo snel als het begon was de voorstelling weer

> afgelopen.ik wilde opstaan en weggaan maar ik zag in een keer

> niks meer alles werd wazig voor mijn ogen,ik wilde naar

> buiten maar ik kon de uitgang niet vinden op de tast ben ik

> toch op een manier naar buiten gegaan daar zag ik een

> vriendin op de fiets stappen en wegrijden met een opgerolde

> handdoek achterop,ik dacht wat doet zij hier nu?zij zit

> helemaal niet op yoga toen werd ik wakker.

> ik voelde mij erg gefrustreerd toen ik niks zag en ik niet

> wist waar ik heen moest,dat is altijd zo als ik wazig zie in

> een droom,zelfs toen ik weer wakker was had ik nog zoiets van

> waarom zie ik niks?ik word ook altijd boos in een droom als

> ik wazig zie,ik weet dan dat ik droom maar kan toch in een

> droom mijn ogen niet open krijgen.

>

> het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat ik te weten

> kom waarom ik bijna 4 keer per week niks zie.

>

> groetjes alice

Lynn
14 Jun, 2002 15:04

Ik kan mij nog herinneren dat ik als kind vaak droomde 's morgens en dat ik dan in mijn droom mijn ogen niet open kon houden/krijgen.

Als ik dan wakker werd scheen de zon recht op mijn gezicht en verblindde zo mijn ogen.

Ik heb het felle licht van de ochtendzon op mijn gezicht altijd gezien als reden dat ik droomde dat ik mijn ogen niet open kon krijgen en niks zag.

dirk
17 Jan, 2010 09:12

beter stoppen met dromen, je gaat de verkeerde kant op…:)o

logos
17 Jan, 2010 20:20

Ha Dirk,

kun jij stoppen met dromen?

licht

Jasmin
23 Feb, 2014 18:43

Hey,

We zitten hier met hetzelfde probleem mijn vriend wordt al nachten zo wakker zelfs als hij ‘s middags een dutje doet in het weekend. Hij werkt in de bouw en staat elke dag om 4u op, dat je niet denkt van ’s middags slapen :)-D

We vragen ons af hoe en wat we hiermee moeten aanvangen!?

Jasmin