Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op droom.startpagina.nl

droom over spin

lies
20 Aug, 2009 23:42

hallo

ik had laatst een droom over een spin, zo'n spin met een heel dik lijf , ik zag hem over de muur kruipen richting plafond, in het plafond zat een heel klein gaatje waar hij zich doorheen wurmde, zijn poten helemaal naar achter gevouwen kroop hij er door heen, ik ben doodsbang voor spinnen, dus ik wilde weten waar hij heenging, klom de zoldertrap op en toen ik mijn hand op de bovenste trede had gelegd, sprong hij op mijn hand, ik liep schreeuwend rond om die spin weg te halen, weg slaan durfde ik niet, ik liep nog steeds met de spin rond, hij bewoog niet bleef stil zitten, en toen werd ik weer wakker, weet iemand wat dit betekent

groetjes lies

Bewerkt 01 Apr, 2011 08:13
H@ns
21 Aug, 2009 15:58

Hoi Lies

Spinnen zijn meestal een symbool van dreigend gevaar. Het gevaar waarvoor het symbool staat kan uiteenlopen van een verleiding tot aan een totale vernietiging. Soms kan de spin ook onze levensdraad spinnen, maar dat zou de rest van de droom uit moeten maken.

Het plafond is het gebied van gedachten die ons te boven gaan. Hoe hoger het plafond hoe ongrijpbaarder. Zitten we in de droom naar het plafond te staren dan bevinden we ons in het waakbestaan in een zeer saaie periode.

De zolder is het domein van allang vergeten gebeurtenissen die op de zolder in onze droom weggeborgen liggen.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

lies
22 Aug, 2009 00:13

hoi hans,

dank voor je reactie, dreigend gevaar ben ik me (nog) niet van bewust. er zijn idd wel zaken die ik weg wilstoppen op een stoffige zolder

groetjes lies

jan
22 Aug, 2009 19:34

Lies

Je had het zeker toen je wakker werd ook niet naar je zin na zo"n spinnen nachtje.

Als er spinnen voorkomen in je droom duid dit meestel op fenijn in je omgeving.

Hou je ogen open voor gemene mensen in je directe omgeving.

Ja zal denken het is ver van mijn bed (plafond) maar het is dichterbij dan je denkt (klein gaatje).

Doordat je naar mijn mening nogal naief kan zijn of niet doorhebt ben je een gemakkelijke prooi voor de fenijnige persoon (in je droom de spin).

Je zal gekwetst worden door iemand waar je nou net niet van verwachte.

Het vervelende is dat je ook niet zo gemakkelijk van hem of haar afkomt.

hopelijk heb je er wat aan.

gr Jan

lies
23 Aug, 2009 23:55

hoi jan

het gekke was dat ik de droom een paar dagen eerder had gedroomd maar nog steeds kon herinneren waar het over ging, nu nog kan ik voor me halen hoe dat dikke lijf door dat kleine gaatje ging, brr

ik had juist gelezen op een site als je droomde over een spin die over een muur kroop dat er dan een wens in vervulling zou gaan of zoiets, dat geldt dan zeker niet voor een plafond. ik hou iig geval wel in mijn achterhoofd wat je schreef. een gewaarschuwd mens telt voor 2, dank je wel

groetjes lies

Lia Timmer
14 Sep, 2009 11:13

Hallo Lies,

Wordt het je al wat duidelijk wat de spin in de droom je kwam vertellen.

Het is natuurlijk heel persoonlijk zo'n droom:

Ikzelf kijk altijd naar de gevoelens in dromen:

Welke gevoel riep het op bij je? (en kunnen meerdere gevoelends in een droomfragment zitten)

Dan kun je ook de droom of de spin gaan tekenen, daardoor worden er dingen duidelijker en maak je contact

met het deel wat jou iets wil vertellen. Het gaat vaak over jezelf!

Wil je ermeer over weten kijk op www.xalia.nl

Ik hoor graag van je!

Groet, Lia

pe51
20 Sep, 2009 00:56

Hallo Lies,

Spinnen zijn meestal een symbool voor een (onzuiver) stukje gevoelsleven. In zulke dromen als deze gaat het dan om je eigen gevoel.

Het kan zijn dat je de dag vóór de eerste van deze dromen iets besloten hebt wat onzuiver is. Een droom kan daarop reageren door je een spin

te laten zien. Spinnen laten dan zien dat je gevoel onzuiver is geworden hierdoor. Het is eng, je bent er bang voor.

Nu weet je nog niet veel, het gaat erom waar deze droom dan over gaat. Kijk dan terug naar de dag voordat je de eerste droom kreeg.

Wat gebeurde er toen, of over welk probleem was je toen aan het denken, of waar heb je een besluit over genomen, wat misschien niet

zuiver genoeg is?

De spin sprong op je hand. Met je hand doe je dingen. Dat de spin op je hand springt zal betekenen dat je dit onzuivere niet alleen

in je gedachten of gevoel hebt, maar dat je het ook doet, voordat je het weet. Zonder er zelfs maar over na te denken. En dat wil je niet, natuurlijk.

De droom eindigt met dat je schreeuwend met die spin rondloopt, en er bang voor bent. Daarmee bedoelt de droom volgens mij dat je bang

bent van je eigen gevoel wat onzuiver werd door dat besluit. Dat je jezelf dus bang aan het maken bent met die onzuiverheid in je.

Peter.

* een droomverklaring kan goed zijn, half goed of fout - denk er daarom over na en maak zelf uit wat je wel en niet gelooft *

lies
19 Okt, 2009 21:30

hallo lia,

het is me nog niet duidelijk hoor wat de “spin”wilde vertellen, weet alleen dat ondanks mijn angst voor spinnen ik toch wilde weten waar de spin heen ging, als ik thuis zo'n grote rond zir rennen moet ie echt dood anders slaap ik echt niet rustig, maar waarom ik erover droomde echt geen idee, het zal toch wel ierts belangrijks geweest zijn want zelfs nu op dit moment weet ik nog steeds precies waar de droom over ging, maar de boodschap erachter echt geen idee. iedereen verteld ook een ander verhaal, de 1 heeft het over venijn terwijl er bij andere droom uitleg staat dat dan je wens uitkomt, bedankt voor de tip over de site, ga zeker een kijkje nemen

groetjes lies

lies
19 Okt, 2009 21:39

hallo pe51,

wat betreft onzuivere handelingen of gevoelens heb ik echt bewust geen idee, weet alleen dat ik meestal de dromen niet zo goed onthou maar deze nu net wel. waarom, geen idee, wb betreft bange gevoelens ????

weet alleen dat ik de laatste tijd veel met mijn ex vriend in de weer ben,maar dat zijn geen onzuivere gevoelens, misschien heeft het dan dus meer met besef te maken dat het nooit meer goed komt??

groetjes lies

pe51
20 Okt, 2009 00:45

Tja,

Een spin staat voor een gevoel, een gevoel zoals tussen mensen is. Een gevoel wat je bij de omgang met mensen hebt.

Een gevoel in jezelf, wat als een spin is. Dat kan een onzuiver gevoel zijn, maar ook allerlei andere gevoelens.

Een spin kan positief zijn (want gevoelens kunnen positief zijn).

Maar als je bang bent voor de spin, dan is het meestal niet iets positiefs. Anders hoef je er niet bang voor te zijn.

Misschien heb je tegenover je ex-vriend gevoelens gehad die niet goed genoeg waren voor je gevoel?

Nadat je besefte dat het nooit meer goed zou komen?

Ga eens na wat voor gevoelens je tegenover hem gehad hebt.

Zo lang je deze droom blijft onthouden heb je de verklaring nog niet gevonden, daar kun je van uit gaan

Want zodra je hem begrijpt, onthoud je hem niet meer.

Peter.