Hoe groot hoort windows vista op schijf te zijn?

mijn c schijf staat bijna altijd in het rood ( 32 GB, 2 GB aan program files ed, rest windows)

hoort windows vindows vista zon 28 GB in te nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
64GB grote schijf? Gewoon een grotere schijf gaan halen.

Antwoorden (1)

Dat hoort niet groter te zijn dan 10 tot 12 GB.
Mogelijk staan er op de schijf een zooi herstelpunten of backups die zo veel ruimte in beslag nemen. Gewoon allemaal verwijderen en 1 nieuw herstelpunt maken als vista goed draait.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben nogal een leek. heb eerder cccleaner geintallleerd wat iets van 10 gb kon verwijderen maar nu nog nauwlijks wat uithaalt. een paar maanden geleden gepoogd de c schijf leger te maken door verborgen mappen te openen en zoveel mogenlijk te verwijderen, waarna de computer het niet meer deed. is er een lekenmanier waarop ik zelf kan doen wat u oppert?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gaat naar bureau-assessoires daarna systeemwerkset en dan systeemhersel. Daar kom je in een blad waar je de ruimte kunt instellen voor herstelpartities. Die schuif zet je even naar links (zo min mogelijk). De computer gaat nu al die herstelpunten verwijderen. Daarna zet je deze weer terug en laat de pc een nieuwe herstelpartitie maken.Daarvoor geef je zelf gewoon een naam op bijvoorbeeld "Zaterdag 2-11-2013". Dan ga je gewoon weer terug en moet je meer ruimte op je HD hebben. Ook is het raadzaam als je pc goed loopt automatische updates van windows uit te schakelen (dit vult ook je HD) . Als er een goede virusbeschermer (die zich automatisch update) op zit heb je daar voldoende aan en kunnen de firewall en security in windows ook uit als die ook in je virusbeschermer zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kom tot systeem werkset , daar alleen Computer Configuratiescherm Internet explorer ( zonder invoegtoepassingen) Bureau accessoires vinden was ook nog best een klus trouwens omdat in Vista dat niet in startmenu staat.