zie je een slijmbeursontsteking op een mri

heb al lang last van schouder klachten en binnenkort krijg ik een mri zie je een slijmbeursontsteking?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

een slijmbeursontsteking is door een huisarts eenvoudig vast te stellen door een paar testjes te doen,is het hem dan niet helemaal duidelijk kan hij je doorsturen naar een radioloog die met een handscanner je schouder doorlicht.
Deze procedure heb ik zelf al een paar keer gehad,de laatste keer bij de radioloog bleek het om kalkafzetting te gaan op een pees. Dat je een mri scan moet ondergaan houdt voor mij in dat er wat anders aan de hand is.overigens zo,n ontsteking moet met rust genezen,als dat door je professie niet mogelijk is kan je om een injectie vragen, deze houdt wel enig risico in.beterschap !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een mri is niet noodzakelijk om een juiste diagnose te stellen..lees mijn eerder antwoord op jou eerder gestelde vraag daarin heb ik je alles uitgelegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de slijmbeursonsteking actief is, kunnen ze hem in de meeste gevallen wel zien op de mri. Sommige slijmbeursonstekingen zijn chronisch, dus niet altijd te zien.
Overigens kan een slijmbeursontsteking ook ontdekt worden door wat testjes en vragen door de arts, bij mij had hij het ook zo ontdekt, geen mri of iets anders voor nodig gehad.